Tuesday, April 14, 2015

                                  Libahunt
                                                                     August Kitzberg


No kui lugu kokku võtta siis tundub et oleks enam vähem, lugu ise oli tehtud kõgile lihtsaks ehk lihtsasti arusaadavaks, kuid mind ennast tohutult häirivad need sulgudesse pandud tegelaste nimed mis lausete ees on. Olen elus nii mõndagi vana Eesti lugu lugenud ja ma ei tea, kuidagi üldse ei meeldi need, võibolla on see ka meie generatsooni viga, oleme muutnud liiga ´´Lääne´´ päraseks ja eriti ei huvita need vanad lood, ma ausalt öeldes ei leia nendes midagi eriti ´´põnevat´´ ja sisukat.
Natuke raamatust endast kah, et mis oli, oli see et ühel külmal õhtul sadas perekond Tammaru ukse taha üks noor tüdruk, ta võeti vastu ning aja möödudes sai ta järjest lähedasemaks Margusega ning tahtsid hiljem ka abielluda, kuid pere ei olnud üldse nõus sellega ning ja, siis jooksiski Tiina metsa elama ja temast sai vaba looduse inimene.
Ta oli kuidagi omast ajast ees, nimelt tänapäeval on võimaslus olla kõigist ja kõigest sõltumatu, no päris täpselt ei oskagi ma kirja panna mida ma silmas pean, kuid vanal ajal sõltuti mõisnikest ja kümnistest siis Tiina jaoks on inglise keeles perfektne sõna ´´rebel´´ ehk mässaja või nagu vastuhakkaja, kuid Margus oli kindlalt tolle aja inimene, passiivne, alalheitlik ja ebakindla loomuga.
Mari oli lihtsalt kade Tiina peale, nii nagu inimestel ikka kombeks on olla.
Ausalt pean tunnistama, et ka näindendina oleks see suht kohutav, muidugi minu nägemuse järgi ja ei leia selles midagi ´´erilist´´ niiet lugege, et saada teada kas meeldib või ei, kuid mulle ei meeldinud,

No comments:

Post a Comment